Czy opona naprawiana jest bezpieczna?

naprawa opon warszawa

Czasami zdarzy się nam przebić oponę – najedziemy na wkręt, śrubę, gwóźdź lub inny ostry przedmiot. Uszkodzenie na bieżniku czasami ciężko zauważyć. Powietrze niekiedy potrafi uchodzić naprawdę powoli (wbity element częściowo uszczelnia oponę) – dopiero po kilku dniach obserwujemy problem. Częściowo utrudnia, to lokalizację i przyczynę nieszczelności. Niemniej jednak oponę uszkodzoną w ten sposób bez problemu można naprawić.

Każda nawet podstawowa wulkanizacja Tarchomin poradzi sobie z załataniem opony przebitej na bieżniku. Stosuje się w tym celu dedykowane łatki, które całkowicie i trwale eliminują problem. Niewielkie przecięcia i przebicia opony na jej bieżniku są łatwe do załatania, a tego typu naprawy wbrew opiniom wielu kierowców są całkowicie bezpieczne i nie dyskwalifikują opony.

Zupełnie inną kwestią są naprawy boczne lub pomiędzy bieżnikiem a bokiem opony. Generalnie takich napraw się nie wykonuje ze względu na to, że na konstrukcję boczną opony oddziałują największe siły podczas jazdy, więc wszelkie nawet najtrwalsze i najlepsze łaty i klejenia muszą w końcu puścić, co absolutnie nie jest bezpieczne, gdyż najpewniej zdarzy się to podczas jazdy.

Opony używane Warszawa naprawiane na bieżniku jak najbardziej mogą być dalej użytkowane. Uszkodzenie opony nie jest jednoznaczne z zakupem nowej, co zazwyczaj wiąże się ze sporym wydatkiem (często wymieniamy opony parami ze względu na różnicę w wysokości bieżnika). Również zakup takich opony używane z pewnego źródła nie stanowi ryzyka.

Unikajmy zakupu opon naprawianych z niepewnych źródeł (np. od osób prywatnych). Stanowczo odradzamy naprawy boczne (jeżeli takie zostaną nam zaproponowane), a także zakup opon naprawianych na boku lub pomiędzy bokiem a bieżnikiem.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *