Każdemu może zdarzyć się uszkodzić oponę – pytanie tylko w jakim stopniu i czy można ją jeszcze uratować? Jeżeli opona nadaje się do naprawy, a więc nie została przejechana na tak zwanym „kapciu”, nie została przecięta na boku lub całkowicie rozerwana, to koszt takiej naprawy nie jest wysoki. Przeważnie jest to około 50 zł, ale zależy to w głównej mierze od średnicy i profilu opony, ponieważ, aby załatać oponę trzeba ją zdemontować. Toteż ponowny montaż i wyważenie np. niskoprofilowych opon może nawet podwoić średni koszt standardowej naprawy. Wszelkie uszkodzenia na bieżniku, a w ostateczności na kancie opony, teoretycznie nadają się do naprawy. W tym drugim przypadku należy mieć na uwadze, że bok opon jest konstrukcją znacznie delikatniejszą i najbardziej „pracuje” podczas jazdy, więc łatanie na kancie, pomimo, że wykonane zgodnie ze sztuką, może być nieskuteczne. Dlatego też jeżeli tego typu naprawa nas czeka, bezpośrednio po niej, należy regularnie obserwować koło, czy przypadkiem nie uchodzi z niego powietrze. Wtedy należy już bezwzględnie wymienić oponę na nową. Naprawy na krańcu bieżnika na kancie opony wykonuje się przy pomocy specjalnych łat dedykowanych do takich napraw. Są one droższe i w założeniu powinny być trwałe i bezpieczne. Tego typu naprawa kosztuje około 80 zł lub więcej w zależności od stopnia skomplikowania ponownego montażu i wyważenia opony. Jeżeli mamy wątpliwości i nie chcemy ryzykować nie naprawiajmy opon uszkodzonych na kancie bieżnika. Natomiast wszelkie naprawy opon na bieżniku, wykonane przez serwis w podstawowym stopniu znający się na swoim fachu, są absolutnie bezpieczne, trwałe i nie powinniśmy mieć co do nich żadnych obaw. Jeżeli chcesz naprawić uszkodzoną oponę w Warszawie polecamy serwisy: wulkanizacja Targówek, wulkanizacja Białołęka, wulkanizacja Bródno.